There is no translation available.

V Šolskem centru Ptuj je potekal že tradicionalni izbor najboljših poslovnih zamisli ptujskih dijakov in študentov. Podjetniški izziv za mlade 2019 je organiziralo Znanstveno-raziskovalno središče Bistra Ptuj v sodelovanju s Šolskim centrom Ptuj, ob podpori Mestne občine Ptuj in Manager kluba Ptuj. Dogodka se je udeležilo več kot 150 mladih, tekmovalo pa je 8 podjetniških ekip, ki so morale svoje ideje v samo petih minutah predstaviti strokovni publiki in številnemu občinstvu. 5-člansko strokovno komisijo so najbolj prepričale ekipe Teden motivacije, Ptujske ikone ter UP Endepeni in Dostavko, ki sta zbrali enako število točk za tretje mesto. Publika je za svojega favorita izbrala ekipo UP Endepeni.

Dvorana Šolskega centra Ptuj, kjer je potekala zaključna prireditev, je bila že eno uro pred začetkom dogodka kot mravljišče. Ekipe so preskušale tehnično opremo, nameščale svoje izdelke na vidno mesto in se dogovarjale za zadnje spremembe. Čutiti je bilo tekmovalno vzdušje. Več mesecev so razvijali svoje podjetniške zamisli, pri čemer so jim pomagale pedagoške mentorice Patricija Koler, Sonja Šaše, Sonja Mlinarič in dr. Vesna Trančar iz Ekonomske šole Ptuj. Strokovno pomoč so jim nudili tudi v ZRS Bistra Ptuj in Manager klubu Ptuj. Ko je strokovna komisija zasedla svoja mesta in so bili prisotni vsi vabljeni gostje, je bila dvorana nabito polna in napetost na višku. Nekaj poslušalcev se je posedlo kar na stopnice amfiteatra.

podjetniski izziv za mlade 2019 6Nabito polna dvorana na Podjetniškem izzivu za mlade 2019.



Združili so moči in prizadevanja pri spodbujanju mladih Ptujčanov v podjetniško razmišljanje

Zbrane je najprej v imenu gostitelja, Šolskega centra Ptuj, pozdravila ravnateljica Ekonomske šole, mag. Darja Harb, ki je čestitala vsem, ki so zbrali dovolj poguma, da predstavijo svoje zamisli pred tako številnim občinstvom in poudarila, da so to veščine, ki v življenju pridejo vedno prav. Šolski center Ptuj tesno sodeluje pri več programih spodbujanja podjetništva in to bodo počeli tudi v bodoče.

Doc. dr. Štefan Čelan, v.d. direktorja ZRS Bistra Ptuj, je poudaril, da je podjetniška pot dobra karierna pot in povabil ekipe, da še naprej ostanejo v stiku z ZRS Bistra Ptuj, ki jim lahko to pot olajša s številnimi programi spodbujanja podjetništva in pomoči podjetnikom, ki jih izvajajo. Podjetniški izziv za mlade je postal že tradicionalen in je povezal več institucij v iskanju in vzgajanju podjetniških talentov.

Miha Senčar iz Manager kluba Ptuj je povedal, da njihov klub podpira Podjetniški izziv za mlade, ker stavijo na podjetnost mladih, ki bo v prihodnosti prinašala nova delovna mesta na Ptuju in okolici. Klub si želi, da bi mladi v večji meri izkoristili mentorje iz gospodarstva, ki lahko pripomorejo k še bolje razvitim in poslovno bolje dodelanim nalogam.

podjetniski izziv za mlade 2019 3Doc. dr. Štefan Čelan, v.d. direktorja ZRS Bistra Ptuj je mlade pozval: »Izkoristite vse možnosti, ki vam jih nudimo!«



Med ptujsko mladino vsako leto odkrijejo kar nekaj podjetniških talentov

Na podjetniški izziv za mlade 2019 se je prijavilo 8 podjetniških ekip. Nekatere ekipe so bile zelo številne, nekatere manj, skupno pa je v izboru sodelovalo 38 dijakov in študentov. Organizatorji so pripravili praktične nagrade za 3 najboljše ekipe po mnenju strokovne komisije, ki so jo sestavljali:

  • podjetnik Rok Matjaž,
  • Gorazd Orešek, mestni svetnik in predstavnik krovne slovenske agencije za spodbujanje podjetništva Spirit Slovenija,
  • mag. Boštjan Korošec iz Manager kluba Ptuj,
  • red. prof. dr. Lidija Fras Zemljič iz Univerze v Mariboru in
  • dr. Lidija Tušek iz ZRS Bistra Ptuj.

Pripravili so tudi nagrado občinstva, saj je vsak obiskovalec lahko glasoval za svojega favorita.

Po besedah dr. Lidije Tušek, koordinatorke projekta, si prizadevajo v Podjetniški izziv za mlade pritegniti vse srednje šole na Ptuju, tudi Gimnazijo, vendar pa morajo imeti ekipe tudi zadostno mero samostojnosti in samoiniciativnosti in to so letos pokazali predvsem dijaki in študenti Ekonomske šole. »Na ZRS Bistra Ptuj si prizadevamo prižgati iskrico podjetnosti tudi po osnovnih šolah. Za zaključne razrede organiziramo delavnice na to temo in zelo me veseli, da so danes z nami tudi predstavniki iz osnovnih šol. Upam, da bomo njihove ideje slišali na bodočih Podjetniških izzivih za mlade,« je še dodala.

»Podjetniški izziv za mlade je odlična priložnost za urjenje v podjetniškem razmišljanju, preoblikovanju zamisli v rešitve ter jasni predstavitvi teh rešitev,« je povedala Patricija Koler, pedagoška mentorica iz Ekonomske šole. »Stopiti pred 100-glavo množico in predstaviti svojo idejo je za dijake in študente poseben izziv. V šolskem sistemu je teh priložnosti zelo malo, zato je Podjetniški izziv za mlade, kjer govorce ocenjuje komisija in publika, nadvse pomemba prireditev,« je dodala njena kolegica Sonja Šaše.



Mladi povsod vidijo poslovne priložnosti

Podjetniške ekipe so poslovne priložnosti našle v ekološkem osveščanju o potrebi zmanjševanja odpadkov, še posebej plastike, težnji po bolj zdravem načinu življenja z več gibanja, bolj zdravem prehranjevanju in zmanjšanju uporabe mobilnih telefonov med mladimi. Posebne pozornosti ekip je bila deležna 1950. obletnica prve omembe Ptuja. Izpostavili so, da ima Ptuj kar nekaj kulinaričnih ikon, kot so: ptujski krof, ocvirkovka in vino Haložan, ter izgradili kulturne in razvedrilne dogodke na to temo. Tudi maturantski izlet je lahko poslovna priložnost, saj mladi maturanti sami najbolje vedo, kaj si ob tej priložnosti želijo.

podjetniski izziv za mlade 2019 12Tekmovalo je 38 dijakov in študentov v 8 podjetniških ekipah.



Komisijo je najbolj navdušil Teden motivacije

Komisija je ocenjevala izvirnost idej, njihov poslovni potencial ter izvedbo predstavitve. Letos je bil izid zelo tesen in za tretje mesto sta celo 2 ekipi zbrali enako število točk. Najbolj je navdušila ekipa Tedna motivacije. Ugotovili so, da se mladi premalo gibajo, nezdravo prehranjujejo in so velikokrat v stresu, ki ga najpogosteje zmanjšujejo s stalno uporabo mobilnih telefonov, kar še samo dodatno povzroča stres. Kot protiutež so pripravili teden motivacije s strokovnimi delavnicami o bolj zdravem načinu življenja, pogovori s strokovnjaki in druženjem na pohodih ter pri igrah na prostem.

Antonija Kosi iz zmagovalne ekipe je po prireditvi povedala, da niso pričakovali zmage, čeprav so je zelo veseli in da se drugo leto Podjetniškega izziva spet udeležijo.

podjetniski izziv za mlade 2019 21Zmagovalci Podjetniškega izziva za mlade 2019.


Drugo mesto je zasedla ekipa učnega podjetja Ptujske ikone, ki je obletnico Ptuja združila s promocijo ptujskega krofa, ocvirkovke in avtohtonega vina ter se pri tem povezala z lokalnimi ponudniki. Tretje mesto sta si delili ekipi učnega podjetja Endepeni, ki je jubileju Ptuja pridružila organizacijo dogodkov, kjer mladi iščejo svoj idealni par in zbiranje rimske vojske za povorko ter ekipa Dostavko, ki je oblikovala sistem naročanja zelenjave in živil, ki jih prideluje Biotehniška šola za pripravo zdravih obrokov. Ekipa UP Endepeni je bila najboljša po izboru publike.

podjetniski izziv za mlade 2019 26Nagrajenci s komisijo in mentorji.



Startup podjetnik delil svoje izkušnje

V okviru zaključne prireditve je potekal tudi intervju z mladim, že uveljavljenim podjetnikom, Rokom Matjažem, ki trenutno razvija enostavno aplikacijo za naročilo fotografij. Kljub temu, da njegova rešitev Printee ni edina na trgu, žanje poslovne uspehe, širi svojo ekipo, da podjetje raste in se razvija. Uspeh pripisuje temu, da so uspeli s sodobnimi marketinškimi prijemi preko Facebooka in Instagrama ustrezno nagovoriti svojo ciljno publiko, ki jo v večji meri predstavljajo mamice z majhnimi otroki  ter njim prilagoditi tako obliko kot funkcionalnost svoje aplikacije.

Poslušalce je pozval, naj v čim večji meri izkoristijo priložnosti za nasvete in pomoč, ki jim jo nudijo izkušeni podjetniki iz Manager kluba Ptuj, pa tudi podporne programe ZRS Bistra Ptuj in inkubatorjev v bližini. Tudi sam z veseljem deli svoje izkušnje ter pomaga z nasveti in bo še naprej sodeloval s programom Podjetniški izziv za mlade na Ptuju. »Vesel sem, ko vidim mlade, talentirane bodoče podjetnike, njihove prve korake, ko stopajo na poslovno pot. To ustvari dobro vzdušje!« je zaključil.

podjetniski izziv za mlade 2019 23Podjetnik Rok Matjaž je delil svoje izkušnje in nasvete.

 

KRATKI OPISI PREDSTAVLJENIH PODJETNIŠKIH IDEJ


Grinko d.o.o.

Smeti, še posebno odpadki iz plastike, so prekletstvo naše dobe. V morju nastajajo otoki iz plastičnih odpadkov, ki se razkrajajo po več sto let in ogrožajo ljudi in živali. V rešitev so predlagali spletišče grinko.eu, ki povezuje in izobražuje o zdravi prehrani, naravnem vrtu in naravni kozmetiki.


UP Endepeni

V učnem podjetju Endepeni  je zaposlenih 20 deklet, ki so zaznale edinstveno priložnost za promocijo 1950. obletnice prve omembe Ptuja. Prirejajo različne kulturne in razvedrilne dogodke ter prodajajo izdelke, povezane s Ptujem v spletni trgovini učnih podjetij. Če želite najti idealnega partnerja, se lahko prijavite na dogodek Ljubezen po ptujsko. Če pa vas bolj zanima zgodovina, lahko dekleta najamete za vodenje po rimski Petovioni ali pa se jim avgusta pridružite v opravi rimskega vojaka.


Keep&save, d.d.

V dijaškem podjetju sodeluje cel razred Ekonomske šole. Izdelujejo in prodajajo dišeče sveče, božične fotografije ter okvirje za fotografije, pri čemer jih vodi načelo uporabe naravnih materialov in ponovne uporabe izdelkov. Dišeče sveče vlivajo v steklene posodice, ki so uporabne tudi, ko sveče dogorijo. Piškoti so narejeni iz bio sestavin in pakirani v okrašene steklene posodice, okvirji pa so iz lesa ter okrašeni z usnjem in recikliranih materialov.


UP Ptujske ikone

V učnem podjetju Ptujske ikone so si za promocijo 1950. obletnice prve omembe Ptuja izbrali nekaj ptujskih ikon, to je izdelkov, ki jih povprečen Slovenec povezuje s Ptujem. Pravijo, da je ptujski krof v pustni kulinariki glavni na Ptuju. Po nekaterih virih pa je ocvirkovka še starejša od krofa in prav tako pomemba ptujska ikona. Dodatno sta izpostavljena še vino Haložan ter suho sadje. Učno podjetje se je povezalo z lokalnimi proizvajalci ptujskih ikon in nadgradilo njihov marketinški pristop z obletnico omembe Ptuja.


Dostavko

Ekipa Dostavka je razmišljala o dostavi lokalno pridelanih sestavin za domačo pripravo okusne in zdrave prehrano. Ponudila se je povezava s pridelki Biotehniške šole. Zamislili so si aplikacijo za naročilo sestavin za 3 zdrave obroke.

 

Dežofon
Ne morete živeti brez stalnega preverjanja svojega mobilnega telefona? Vam deževni dnevi, ko morate v roki držati dežnik, kvarijo stalen stik s svojim telefonom? Če ste na oboje odgovorili pritrdilno, ste potencialni kupec dežofona: naprave, ki vam omogoča pritrditev telefona na ročaj dežnika.


Ko maturant na rajžo gre

Ekipa je pripravila nabor nekajdnevnih maturantskih izletov po Sloveniji (po Gorenjski, Dolenjski in po Prekmurju) ter v Budimpešto, ki si jih sami želijo v ponudbi maturantskih izletov. Takšni izleti imajo predvsem namen druženja in so usklajeni s turistično naravnanostjo maturantov.


Teden motivacije

Ekipa Tedna motivacije je želela dijake opozoriti na prednosti zdravega življenjskega sloga, gibanja, zdrave prehrane. Lahko se imamo lepo tudi brez telefonov. V ta namen predlagajo delavnice za dijake o motivaciji in preprečevanju škodljivih vplivov stresa ter pohodniške aktivnosti in igre na prostem.

 

image10  image9  image8  image7
  

image007 1